Als ze me missen....

16 augustus 2015 - Wanniassa, Australië

Hey hallo daar allemaal,

Hier weer een berichtje vanuit het altijd zonnige, maar nog steeds erg koude, Canberra.

De pauzes tussen mijn verhalen worden langer en langer maar ik denk dat dat er een beetje bij hoort nu we echt helemaal gesetteld zijn.

Nog 4 nachtjes slapen dan gaan we naar de goldcoast! Whoop whoop! En ik ga dan 6 dagen vissen op fraser island! Yes!!!! Had ik al gezegd dat ik dan even zonder vrouw en kinderen ben? Geweldig! Helemaal alleen op een Eiland met 9 andere mannen. Hmmm nu ik er zo over nadenk is dat eigenlijk niet zo'n aantrekkelijk plaatje. Zeker omdat 2 dingen die ze me het meest hebben aangeraden om mee te nemen, vaseline en een oude panty zijn!!!!

Oude panty's heb ik nog genoeg maar waar haal ik vaseline nu in godsnaam vandaan? ;-)

Dat ik vaseline en een oude panty (van Natalie) moet meenemen is overigens geen grap. We staan 6 dagen lang tot onze borst in de zee en lopen natuurlijk veel op en neer op het strand dus dat gaat best wel schuren op een gegeven moment. Maar met een panty onder m'n zwemshorts en een stel ingevette noten (zei hij nu noten?) zou dat een stuk minder moeten zijn :-)

Voor de mensen die het interssant vinden we gaan voornamelijk vissen op tailor, travelly en Jewfish. (Moet je maar eens opzoeken) Maar een aantal hengels zullen de hele dag met een levende tailor aan de haak opgezet zijn. Tailor is een vis van 2 to 6 kilo gemiddeld dus je kunt je voorstellen wat voor een vis we met deze hengels gaan vangen! Hele grote haaien, jewfish of Spaanse makreel! :-) gisteren is er vanaf fraser island nog een Spaanse makreel gevangen van 56 kilo! Yum yum zie foto

Ok voor de mensen die niet van vissen houden (bijna iedereen dus) op naar meer interessante inhoud:

Met het coachen gaat het best goed. Ik heb m'n eerste klant helemaal afgerond nu en ze was super tevreden. Ze gaat een goede referentie schrijven die ik straks mooi op m'n site kan zetten. Verder ben ik nu nog 3 mensen elke 2 weken aan het coachen. Ik verwacht dat ik binnen 2 maanden alle 3 de sessies heb afgesloten met ze en ben dan hopelijk ook een heel eind met het opzetten van m'n bedrijf zodat ik voor het echie kan beginnen. Ik vind dat idee nu nog wel heel spannend om eerlijk te zijn. Als ik voor niets coach dan vind ik het een stuk minder erg om "fouten" te maken. Verwachtingen liggen lager en de druk (die ik mezelf op leg) is minder. Maar aan de andere kant weet ik dat hier goed in ben en moet ik daar gewoon op vertrouwen. Dus we gaan het gewoon doen! Wordt tijd dat ik wat centen mee ga verdienen want ik heb er al behoorlijk in geïnvesteerd! De naam waar ik nu serieus over na aan het denken ben is "Onwards And upwards". Er is niet echt een goede vertaling voor in het Nederlands maar alsmaar vooruit komt het beste in de buurt denk ik. Onandup.com.au wordt het dan waarschijnlijk. De naam good life coaching is te veel op 1 op 1 coaching gefocust waardoor ik met die naam straks minder goed teams of bedrijven kan targetten. En dat is wel mijn doel voor over 1-3 jaar.

Wat kan ik nog meer vertellen. We hebben Vinnie's 2e verjaardag 11 juli gehad. Was weer even een echt mis momentje. Toch anders om een aantal mensen op feest te hebben die je net een paar maanden kent. Heb toch liever m'n familie en vrienden op feest hoor. :-(
Vinnie is goed verwend in ieder geval. Van veel mensen hadden we centen gekregen zodat we er zelf iets voor konden kopen voor hem. Wat is speelgoed voor kinderen nu leuk zeg! Ik wou dat ik nu nog een kind was! Ach wat zeg ik, dat ben ik eigenlijk ook nog gewoon! Ik heb voor vinnie/papa een vette nerfgun gekocht en voor Lilly ook maar gelijk een. Dat zijn van die geweren die van die zacht plastic pijltjes schieten. Voor kinderen van 8 en ouder ahum. Natalie beetje bezorgd maar ik wist haar te overtuigen. Ach Nat er kan toch niks gebeuren! Voel hoe zacht die pijltjes zijn joh! Als bewijs mochten Lilly en vinnie me schieten zodat ze konden zien dat het niet gevaarlijk is. Lilly en vinnie laden hun pistool en een van de 2 Schiet me recht in m'n oog! Ik schreeuw het uit van de pijn en m'n kinderen liggen allebei in een deuk! Jezus wat doet dat zeer zeg! Dus nu spelen ze alleen met die dingen onder ouderlijk toezicht haha.

We zijn ook nog naar een feestje geweest van Nederlandse vrienden hier. Wat mis ik mensen om me heen waar ik met m'n slechte humor bij terecht kan zeg. 2 voorbeelden: de babysitter kwam met haar moeder samen de eerste keer omdat ze pas 15 is en vader en zoon waren er ook even want die hadden ze met de auto afgezet en vader zou zoon vanuit ons meenemen naar een verrassing voor zoon. Toen we allemaal samen in de woonkamer stonden begon het kei hard te regenen. Dus vader zegt hardop dat dat niet goed was omdat de verrassing voor zoon buiten was. Dus ik zeg hardop voor de gein. Hebben ze ook openlucht stripclubs dan? Nou je had iedereens gezicht moeten zien. Vader probeerde zichtbaar een lach in te houden gelukkig maar vrouwlief was niet onder de indruk en Natalie en kinderen ook niet.

S'avonds op het feest was Natalie de enige niet Nederlander! Echt maf. Dus we hebben de hele avond Nederlands staan te lullen wat opzich wel heel lekker was. Op een gegeven moment vertelde een man dat hij vaak ging jagen met een stel Australiërs in de bergen. Hij had het over drijfjacht dus ik vroeg hem of hij dan wel een stel droge kleren meenam. Met (volgens Natalie) twinkelende ogen keek ik de rest van de mannen aan in afwachting van hard gelach maar nee hoor. In plaats daarvan kreeg ik het antwoord dat het in Canberra vrijwel nooit regent dus dat droge kleren niet nodig zijn. En toen ging het gesprek verder over het klimaat. Joepie!

Laatst zat ik te denken dat het misschien ook wel leuk is voor jullie om wat typisch Australische dingen mee te krijgen. In plaats van alleen maar slap geouwehoer over dingen die ik meemaak :-)

Australiërs haten fietsers over het algemeen! Echt niet normaal hoe ze hier over fietsers denken. En ik wilde een bakfiets handel beginnen haha. http://www.thecourier.com.au/story/2183686/cyclists-runners-targeted-by-spike-traps-at-lake-wendouree/

No chance!

Oh en in de lente mag ik m'n fietshelm aanpassen. De magpies (een soort ekster maar dan on steroids!) beschermen dan hun kleintjes en vallen fietsers aan als ze te dichtbij komen. Ze pikken mensen in hun ogen of oren. Echt geen gein! Dus wat ze doen hier is hun fietshelm vol hangen met tiewraps die dan als soort van antennes omhoog wijzen waardoor de vogels die pikken in plaats van oren of ogen. Ziet er niet uit! Zal zo wel even een fotootje posten.

Nog een erg typisch Australisch ding hier is morning And afternoon tea. Morning tea is niet gewoon thee, nee dat is ook met een cake of iets anders lekkers erbij. En afternoon tea is voor veel mensen avond eten. Sommige mensen noemen avondeten in het kort zelfs alleen tea. Hoe verwarrend is dat! Toen ik laatst 2 mensen uit de buurt uitnodigde voor afternoon tea dachten ze dus dat ik avondeten voor ze had. Nou niet dus haha. Ik had thee en een koek voor ze.

Verder gebruiken ze hier het metrische en imperiaal meetsysteem Kris kras door elkaar. Echt irritant. De ene keer is het inches en foot de andere keer is het centimeter. Met schoenen bijvoorbeeld. In Australië hebben ze weer net een andere maat dan alle andere landen.

Ik zal dit soort dingen nog wel eens wat meer in de gaten houden. Zijn leuke weetjes misschien.

Nou dat was het wel weer even. Niet vee grappen dit keer maar ach. Krijg met de kids thuis ook te weinig oefening.

Groeten allemaal en laat wat van je horen. Vind de reacties altijd erg leuk om te lezen!

Andy
Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Jacky Janssen:
    16 augustus 2015
    Hoi Andy, Natalie, Lilly en Vinnie. Fijn dat het allemaal lekker loopt daaro. Jullie komen er wel. Geniet van het vissen binnenkort, gaat Natalie en de kids ook die kant op om vakantie te houden?? Hoorde dat Vinnie flink ziek was geweest, gelukkig is hij weer goed opgeknapt. Hier ook alles goed, Frans en ik gaan over twee weken lekker op vakantie, zijn er ook aan toe. ff lekker niks :) Heel veel liefs van de Janssens. Xoxoxo
  2. Ramona:
    16 augustus 2015
    Hey Andy and the rest of the family,
    Heerlijk om weer een verhaal van je te lezen! Lekker hoor dat jullie al ingeburgerd zijn daar en fijn dat je nu een vakantie naar de goldcoast voor de boeg hebt. Wiljan is ook op Fraser Island geweest en wist nog te vertellen dat hij er geen zonnebrand mocht smeren bij een of ander meer. Misschien is daar dan de zonnebrand (of panty....) ook goed voor :-). Onze vakantie naar Canada komt ook dichterbij. Over 2 weken vliegen we. Ben erg benieuwd. Wat je destijds vertelde over Vancouver Island (dat je dat het allermooiste vond) is me bijgebleven. Ik laat het je daarna wel weten. Ook erg fijn te horen dat je coaching goed gaat. De naam klinkt goed, bekt wel lekker. Succes en vooral doorzetten nu! Geniet verder en wat een leuke foto's van je prachtige kindjes! Groetjes Ramona
  3. Huub Selen:
    16 augustus 2015
    Hoi Natalie, Andy, Lilly en Vinnie, Leuk weer een mooi verhaal te lezen van jullie. En ook goed te horen dat het jullie goed gaat en al langzaam aan het wennen zijn. Dat vissen lijkt me wel leuk. Straks een verhaal "visserslatijn" genoemd.
    Dat coachwerk komt wel goed met jou Andy. En dat skypen houden we erin, ik vind dat leuk. IK leer daar van, zeker door de laatste tip die je me gaf uit dat boek. Ik heb het al toegepast.
    Oke, dit was mijn reactie en als je een gerookte paling vist, kom ik naar Australie !
    Liefs en groeten, Huub
  4. Tanja:
    18 augustus 2015
    haha grapjas andy wordt niet begrepen! Tijd voor nieuwe vrienden... ;-) fijne vakantie allemaal!
  5. Joanne:
    18 augustus 2015
    Hoi schatjes van me. We vinden je verhalen altijd zo geweldig. Die tips over Australiërs en hun rare gewoontes kan nog van pas komen als we straks die kant op komen. Dus blijf ze gerust opschrijven. En pas je wel een beetje op de twee kleintjes met dat schiet geweer van je. Een ongeluk zit in een klein hoekje.....als het niet in je oog is :-) luv you. Groetjes Mam
  6. Theo:
    18 augustus 2015
    Hoi Andy en de rest van de family. Leuk om de verhalen van je te lezen. Kan me goed voorstellen dat er momenten zijn dat je graag weer samen bent met je familie en vrienden. Maar daar staat wel tegen over het vrije gevoel wat je daar hebt denk ik. Ik wens je veel succes met het coachen. Jou kennende moet dat gaan lukken. Ik zie uit naar jouw verhalen. Groetjes Theo
  7. Michel:
    19 augustus 2015
    "...Australiërs haten fietsers over het algemeen! Echt niet normaal hoe ze hier over fietsers denken..."

En dan te bedenken dat Canberra de meest fiets-vriendelijke stad in heel Australië is :)
  8. Michel:
    28 augustus 2015
    Over fietsen gesproken: http://www.canberratimes.com.au/act-news/wednesday-morning-peak-worst-for-canberra-cyclists-20150821-gj4mo7.html

Met leuke animatie/statistiek voor waar je het vaakst aangereden kunt worden...
  9. Chantal:
    8 september 2015
    En, hoeveel vis ligt er in de koelkast? Ik ben benieuwd naar je reisverslag van je vistrip
    Goede naam voor je bedrijf. Zet m op, komt helemaal goed! Het is maar goed dat je geëmigreerd bent naar Australie zodat ze daar eens wat humor gaan waarderen. Al het begin is moeilijk, vraagt gewoon om veel grappen Andy, dan gaan ze het vanzelf waarderen. Wederom zet m op
    Wat een geweldig gezicht die fietshelm, zal je vast enig staan.
    Hier gaat alles zijn gangetje (voor zover dat kan). Net lekker op vakantie geweest in het mooie Bergeijk en daar hebben we met z'n vieren enorm van genoten. Nu aftellen naar 27 november dan zit het eerste jaar erop. Die kunnen we dan mooi afstrepen en kunnen we de maanden af gaan tellen naar 2 jaar!
    Veel groetjes voor jullie 4-tjes en succes met alles!!
  10. Jaap:
    19 september 2015