Volledig geïntegreerd

25 juni 2015

Yo yo yo daar istie weer! De enige echte Andyman!

Het is een hele tijd geleden dat ik wat heb geschreven dus het mocht wel weer even. Ik merk dat het steeds moeilijker wordt om wat zinnigs op papier te krijgen. Vandaar dat ik het maar met de computer doe…

Nou allereest een wat minder vrolijk bericht. Onze achterbuurvrouw is overleden. Ik vertelde haar laatst dat ze zich wat meer naar haar leeftijd moest gedragen ghe ghe.

Dus…

Ik ben eindelijk iemand aan het coachen. Een collega van Natalie. Het gaat erg goed. Het kost me nu nog wel behoorlijk wat tijd om voor te bereiden maar dat wordt elke keer steeds een beetje minder als ik een groter arsenaal aan technieken/methoden van buiten ken. Ze heeft op het werk al een paar keer rond geroepen dat ik haar Awesome aan het maken ben dus dat is goede PR voor mij. Ik heb ook contacten gelegd met nog 2 andere coaches in de buurt. Ik ga proberen een intervisie groep te vinden waar ik met vragen bij terecht kan en om te leren van ervaren coaches want ik merk dat mijn opleiding toch erg basis is geweest! Ik voel langzaam een beetje druk ontstaan dat ik toch ook echt wat centjes moet gaan verdienen. (nu al? ;-)) We zijn behoorlijk van ons spaargeld aan het snoepen dus het wordt wel tijd dat er een tweede salaris aan te pas komt. Geloof me, ik heb alles geprobeerd om het te voorkomen. Vinnie heeft een paar weken in de mijnen gewerkt maar die luie donder wilde niet genoeg tillen dus hij is ontslagen. Lilly heeft even als telefoniste gewerkt bij een groot transport bedrijf maar er liepen steeds meer klanten weg omdat ze elk telefoontje het hele alfabetlied ging zitten zingen. Ja, daar is ze erg trots op dat ze dat kan in twee talen. (Grieks en Zweeds voor de mensen die afvragen welke talen) Dus ik zal maar wat moeten gaan verdienen. Tot die tijd doen we het rustig aan met ons geld. Je weet wel een beetje de gewone maatregelen zoals onze cornflakes eten met een vork om melk te sparen.

Over rustig aan doen met geld gesproken, we hebben een bbq gekocht! (volledig geïntegreerd dus) :-) En niet zomaar een bbq maar een Matador “the boss”. (Check de foto) daar kunnen heel wat worstjes, ook wel snags, (sneeeeeeegs) op. We gaan hem morgen maar eens uit proberen met een paar goede flessen wijn. Ja kom op, daar gaan we toch zeker niet op besparen?? Melk, we besparen op melk.

Verder is het nog steeds erg koud. We hebben 2 weken geleden de langste aaneengesloten periode van snachts kouder dan -5 gehad van de laatste 10 jaar gehad. (die zin moet je waarschijnlijk nog een keer lezen) Hebben wij weer!! We zijn al een paar dagen de koudste plek van Australië geweest. -8 was de koudste nacht. Valt wel mee, hoor ik je denken. Niet dus! Met enkel glas, een tegelvloer en een heel hoog plafond is dat super koud! Het is overdag 95% van de dagen heerlijk zonnig en droog dus dat maakt veel goed maar die kou snachts is voor ons toch wel een groot minpunt van Canberra.

Gisteren lagen Natalie en ik in bed eerst onze handen op te warmen door er warme lucht in te blazen voordat we elkaar konden aanraken. Wat? Stelletje viespeuken! Geen zorgen geen zorgen, dat gebeurd niet al te vaak meer hoor. We zijn vandaag precies 4 jaar getrouwd dus het spannende is er heeeel lang vanaf!

Natalie denkt dat ik het vergeten ben maar ik heb geregeld (met wat moeite) dat de kinderen straks naar de buurvrouw gaan en ik haar ga ophalen van haar werk en gelijk doorrijdt naar het Jamie Oliver restaurant in de stad. Lekker Italiaans eten, het schijnt een heel goed restaurant te zijn. Als cadeau heb ik dit keer geen ring, geen oorbellen, geen ketting, geen pikante ondergoed (zoals ik al zeg is het spannende er al een tijd vanaf) maar een elektrisch deken gekocht. Dan gebeurd er tenminste nog Iets heets in bed :-)

Tja wat kan ik nog meer vertellen. Oh ja ik heb de laatste tijd elke dag een mooie blondine op bezoek. Super gezellig. Ze is wat luidruchtig maar ze doet precies wat ik wil. Wat kan ik zeggen, de dames hier die eten uit mijn hand! Je moet zo maar eens de foto’s en video’s bekijken.

ik kijk zojuist even naar de mailinglijst en schrok van het aantal mensen dat erop staat! Wat leuk! De Rabobank is ook goed vertegenwoordigd! Hoe is het daar? Sorry dat het zo lang heeft geduurd dit keer. Ik zal proberen de frequentie weer wat op te schroeven. Maar het is best lastig

Ik lees net mn verhaaltje even over om op spelfouten te contrleren en vind het lachgehalte deze keer wat tegenvallen. (normaal lig ik altijd dubbel om mn eigen grappen). Dus om dat wat goed te maken hier nog een paar grappen die ik laatst van iemand hoorde:

Hoeveel Duitsers heb je nodig om lamp te vervangen?

1, ze zijn heel efficient en niet echt grappig

Schijnbaar wordt er in Londen elke 52 seconden iemand neergestoken.

Echt klote voor die gast...

Someone stole my Microsoft Office the other day but he's gonna pay!

you have my Word...

Ik vertelde Natalie laatst dat ze haar wenkbrouwen te hoog aan het tekenen was.

Ze keek verbaast...

Ok, de laatste van vandaag:

And the lord said onto John, "Come forth and you will receive eternal life"

But John came fifth and won a toaster

Het best allemaal!

Groeten Andy

1. Andyman:
    25 juni 2015
    Ok, de filmpjes krijg ik er nu niet op. duurt veel te lang
    maar die blondine is dus een kakatoe die uit mn hand eet. Komt elke dag op ons balkon zitten en roept me dan zelfs. Als ik niet oplet komt hij helemaal tegen het raam aan zitten om mn aandacht te krijgen. Ik heb hem zelfs al bij ons binnen gehad. Dat wordt mijn huisdier! Naast die 2 apen die ik al heb!
  2. Erna:
    25 juni 2015
    Was weer superleuk om te lezen. Een leuke onderbreking van de werkdag. Overigens hier 25 gr en snachts 15 ☺. Als de nachten zo koud zijn daar dan verwacht ik eerdaags nieuws over gezinsuitbreiding
  3. Gary:
    25 juni 2015
    Het is maar goed dat je kakatoe niet kan praten. Anders weten je buren zo alles over je gezin.
  4. Joanne:
    25 juni 2015
    Een elektrisch deken is geen overbodige luxe met die temperaturen. Ben blij dat wij komen als het bij jullie zomer is
  5. Rens:
    25 juni 2015
    Mooi verhaal weer Andy :-)
    Je hebt me verschillende keren aan t lachen gekregen weer.. Ze zullen hier bij de Rabo wel denken....

Ik heb Eline ook ooit elektrische deken kado gedaan en je weet hoe dat is afgelopen.

Geniet en succes met alles!
  6. Richard:
    25 juni 2015
    Nou, bij de Rabo zijn ze wel wat gewend met Andy. Valt tot nu toe wel mee. Productiviteit is sinds zijn vertrek in elk geval toegenomen.....
  7. Huub Selen:
    25 juni 2015
    Ha mijn vriend, vriendin en kindertjes, leuk weer eens wat te lezen van jullie. En fijn dat het bij jullie ook eens winter is. Hebben wij allang achter de rug. Inmiddels weken koud, regenachtig en flauw zonnetje. Vandaag voor het eerst lekker weertje. Wanneer gaan jullie BBQ ? dan kijk ik of ik langs kom om vorkje mee te pikken. Een mooie verhaal Andy. Aan jou is een schrijver verloren gegaan. Wellicht een extra job er naast, een boek schrijven !
    We mailen nog wel even zodat we ook over andere dingen kunnen kletsen.
    groet en liefs, knuffel voor Natalie en de kids.
  8. Patrick:
    25 juni 2015
    Hahaha... Ik ben ook wel eens aan kakketoe..

Goed om weer eens van je te lezen Andy!

Gr. Pat
  9. Erna:
    16 augustus 2015
    Leuk om weer wat te lezen en super dat het goed gaat met het opstarten van je bedrijf. Groetjes ook aan Nathalie en de kinderen