jurrasic buurt

4 mei 2015 - Greenway, Australië

Hey hallo!

Het is weer even geleden dus ik zal maar weer eens een verhaaltje wegschrijven. Heb niet zo heel veel te vertellen maar ik zal er weer wat van proberen te maken.

Allereerst mijn dank weer voor de leuke reacties!

Nou, de moeder van Natalie is weer naar huis. Ze was 4 weekjes bij ons op bezoek. Dat was erg gezellig. Ik vind het jammer dat ze weer naar huis is. Het was erg fijn om overdags ook met een volwassene te kunnen praten!

Ze heeft hier al meer vrienden gemaakt dan ik! De moeder van Natalie is wat ouder (lees, prehistorisch :-)) (en kan gelukkig geen Nederlands lezen) dus heeft meer gemeen met de mensen bij ons in de buurt dan wij. Ik had vorige keer volgens mij al gezegd dat we de enige " jongere"  mensen zijn bij ons in de buurt toch? Ik zal jullie een voorbeeld geven van hoe oud ze hier zijn. Ik sprak onze achterbuurvrouw gisteren nog en die is schijnbaar de serveerster van het laatste avondmaal geweest! dat geloof je toch niet? Of onze buurman dan, die kende de Burgerking schijnbaar al toen hij nog een prins was! Wat??? Onze andere buren houden van zeilen. Nu vertelde ze laatst dat ze over de dode zee gezeild hadden toen die nog ziek was!

ok nu stop ik met de oude mensen grappen.

ok nog eentje dan:

Toen de mensen uit mijn buurt nog naar school gingen kende ze het vak geschiedenis nog niet!

laatste:

op de geboorteakte van de mensen in mijn buurt staat bij de datum: verlopen!

Zo hopelijk hebben de lachspieren weer even kunnen werken. nu op naar een wat serieuzer gedeelte.

Het wordt namelijk tijd voor mij om ook maar eens wat te gaan doen. Ik heb er een paar maanden over na kunnen denken en ik heb besloten om een eigen coachpraktijk op te zetten. Nu is het natuurlijk lastig om klanten te werven zonder een echt netwerk. Dus.. heb ik om te beginnen een gesprek gehad met een ervaren coach in Canberra. Er zijn er behoorlijk wat dus ik heb de in mijn ogen beste uitgekozen en heb haar benaderd voor en gesprek. Ze stond hier gelukkig voor open en afgelopen vrijdag heb ik haar gesproken. Dat viel even tegen zeg! Ze heeft meer dan de helft van de tijd geprobeerd mij onderdeel te maken van een soort piramideverkoop netwerk. Volgens haar zou ik binnen no time 3000 dollar per maand verdienden zonder echte inspanningen. Natuurlijk heb ik even doorgevraagd en uiteindelijk heel duidelijk aangegeven dat ik geen interesse had en met heel andere verwachtingen naar dit gesprek was gekomen. Zo goed ging het dus niet met haar bedrijfje als ze zich met dit soort praktijken bezig moest houden. Ik heb gelukkig wel een naam en nummer gekregen van iemand die ik kan gaan coachen om alvast te oefenen. Dat ga ik de komende tijd proberen te regelen. Een aantal klanten om meer ervaring op te doen. Ik vind het namelijk best spannend om in het Engels te gaan coachen. I know, I know, der is noffing rong wit mai inglisj maar toch, een beetje meer ervaring is goed voor mijn zelfvertrouwen.

Qua naam voor mijn bedrijfje denk ik nu aan upgrade yourself. Ik zou het liefste gewoon mn naam gebruiken maar ik denk niet dat ze me dan gemakkelijk gaan vinden op google. Ze verstaan hier zo vaak onze achternaam verkeerd! mr. van der rist of mr van der rigt. Ook is een gesprek met een coach hier nog niet zo geaccepteerd als in Nederland. Mensen denken al snel dat er iets met je mis is. Daarom wil ik de naam van mijn praktijk ook krachtig/laagdrempelig laten klinken. Jezelf upgraden dat wil toch iedereen? daarvoor hoeft er niet perse iets mis te zijn met je situatie. Wat denken jullie? tips/feedback altijd welkom!

Qua logo, website en visitekaartje heb ik natuurlijk een kanjer van een designer die me kan helpen. maar ik denk dat de collega van Natalie het druk heeft dus ik vraag Natalie maar.... (haha ik denk dat ik het nu kan vergeten dat Natalie me helpt)

ik houd jullie in ieder geval op de hoogte!

Tja wat kan ik nog meer vertellen. We hebben koningsdag gevierd hierzo! of ja, we wisten niet dat het maar tot 14:00 uur duurde en kwamen 13:30 aan. Dus we hebben een paar minuten blik gegooid, spijker gepoept en gesjoeld. Nog snel even 2 broodjes frikandel en een halve liter bier in mn nek en we zijn weer naar huis gegaan! Natalie had 5 minuten voor tijd nog vlug even wat loodjes gekocht en we hadden wat gewonnen waardoor Vinnie te paard naar huis kon. (zie filmpje)

Zo dat was het weer een heel eind.

had ik al verteld dat ze bij ons in de buurt allemaal zo oud zijn?

Ze zijn hier zo oud dat ze the passion of christ live hebben gezien!

groetjes!

1. Daphne Glo:
    4 mei 2015
    Haha, leuk om te lezen. Ik vind om verschillende redenen 'Right Coaching' wel een goede naam voor je praktijk. :-)
  2. Wilco Voets:
    Hey Andy,

Mooi verhaal weer man! Jammer dat het serieuze gedeelte zo lang is, van mij mochten er nog wel een paar flauwe grappen meer bij :).

Goed om te horen dat je iets met het coachen wil gaan doen, dus de bakfietsen carriere zit een beetje in het slob?

Ik denk trouwens niet dat je je het heel vervelend vind als ze je Mr. van der rig(h)t noemen (heb je tenminste ook eens gelijk).

We wachten hier rustig af op het volgende verhaal.
  3. Roy:
    4 mei 2015
    heerlijke humoristisch stukje weer Andyman!
    & als suggestie voor je bedrijfsnaam: Coaching, enjoy the Rijt
  4. Jacky Janssen:
    4 mei 2015
    Hoi Andy en Natalie. Leuk weer een verhaal van je te horen en gelukkig blijf je een beetje bij wat de Nederlanders zo elke jaar met koningsdag doen ;)
    Ben benieuwd naar je bedrijfje wat je wil gaan beginnen. Succes ermee.
    Gij kent goed lullen dus dat komt wel goed denk ik haha.
    Veel liefs van de Janssens. Xx
  5. Jacky Janssen:
    4 mei 2015
    Als het om verhuizen gaat zijn die oudjes wel goed genoeg ! Groetjes van de vijftigers frans en wilco en bijna vijftiger mari. Wist je trouwens dat je na je 18e al flink aftakelt ! Hoe oud ben je andy ?
  6. Eric:
    4 mei 2015
    Hey mister right..... Leuk om weer iets van je te horen. Goed bezig man!!! En ja, coaching is the bomb ;( ....gewoon beginnen , jij kunt ze daar nog wat leren dat weet ik zeker. Ga zelf als vrijwilliger beginnen bij LEV groep. Hierin coach je een jongere met een cach/hulpvraag.
    Leverde natuurlijk weer niks op maar och, je kent mij.......
  7. Huub Selen:
    Dag Natalie, Andy en lieve kinderen,
    Wat een mooi verhaal, vooral die grappen over die oudjes. Ik neem aan dat ze ouder zijn dan 63 jaar ?
    Tja, dat coachen zou ik gewoon mee starten. Ik ga denk ik eens in mijn netwerk kijken of daar mensen zitten die je mogelijk op "weg" kunnen helpen met een mooie opdracht. En die naam bedenken dat lukt sowieso wel.
    En zoals Jacky (die ik niet ken) schrijft "gij kunt goed lullen" dat komt dus goed. We hebben contact familie van de Ris of zoiets. Liefs en knuffel van mij en Fien
  8. Tanja:
    15 mei 2015
    So Andy, als het coachen niks wordt kun je altijd nog fulltime moppentapper worden... OMG :D Nou, boks ouwe en tot de volgende update dan maar weer!
  9. Patrick:
    19 mei 2015
    Haha, sounds great again Andy! :)

'Upgrade yourself' zou ook de naam van een kliniek kunnen zijn waar ze kleingeschapen mannen helpen... Wat het dan wel moet zijn?! Geen idee nu!

P.S. Hoe oud zijn ze daar nu eigenlijk bij jullie in de buurt?! ;)
  10. Audrey:
    20 mei 2015
    Hahahahahahahahahahaha!
    Zo oud dus. Goed bezig Andy!
    Upgrade yourself klinkt goed.

X Audrey